▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌

پنجشنبه 24 آبان 1397 Thursday 15 November 2018 6 ربیع‌الاول 1440

آخرین اخبار سایت

بخش دوم ومفصل مصاحبه با دکتر عسگری/ناگفته های معاون

تصمیمی نگرفته ام که خیانت به استان باشد/کاربا مهندس مروارید لذت بخش است/نسخه اشتباه من کم تجربگی بود

 

تصمیمی نگرفته ام که خیانت به استان باشد/اگر شرایط سنی داشتم ممکن بود در دولت کارگزاران هم باشم/استان گذر سرمایه گذاران استاختصاصی عصرایلام/با آمدن من به استانداری کار اصلی من که  کار پژوهشی بود را کنار گذاشتم/در حال حاضر تمام تلاش و انرژی خود را برای کار در استان گذاشته ام./تمام تدریس های خودم را حذف کردم(به جز تعداد اندک)/دربخش دوم مصاحبه با دکتر عسگری زوایای دیگری از حواشی اطراف وی بررسی شد

ودرمورد نسخه های غلطی که احیاناً وجود دارد پرسیده شد /عسگری می گوید:  یک سری مشکلات و کوته بینی ها برای ورود دانشگاهیان وجود دارد یک عده کوته بین و تنگ نظر نمی خواهند استان به دست صاحب نظران دانشگاه بیفتد ./اگر عسگری ناموفق باشد پشت سرمن جامعه دانشگاهی ناموفق می شود/ نمی گویم عسگری یک آدم دانشگاهی خیلی موفق است ولی بالاخره تا به حال تصمیمی نگرفته ام که از آن به عنوان خیانت به استان، گروه خاص و یا شهرستانی قلمداد شود./ استان پتانسیل انسانی خوبی دارد گردش نخبگان باید اتفاق بیفتد/انتخاب معاون حق استاندار است/ همین که هستم و کار می کنم یعنی نقطه قوت.
آقای استاندار از من می خواهد اورا کمک کنم من هم به ایشان لبیک گفتم/توصیه من به ایشان این است که اگر کسی بهتر و مسلط تر از من هست حتماً این جایگزینی صورت بگیرد./اصلاً نگران رفتن نیستم با فشار سیاسی نیامده ام/ عده ای می گفتند این فرد در فلان تیم سیاسی نبوده است از کجا آمده است!!/یک آدم دانشگاهی وابسته به جناح خاصی نیست من آدم علمی و دانشگاهی هستم و وابسته به جناح خاصی نیستم و استان و مملکتم را دوست دارم به نظام و ولایت فقیه اعتقاد دارم.
/نباید کسی را به صرف ورودش در یک دولت خاص او را به نام آن دولت معرفی کرد و شناخت بلکه این به اقتضای سن بوده است./ شاید بنده اگر 20 سال پیش  از دولت کارگزاران متولد می شدم در دولت هاشمی ورود می کردم و یا اینکه در 5 سال آینده در دولتی که اصلا معلوم نیست ورود می کردم. ./واقعیت این است که من دنبال فرصت نیستم /من یک آدم دانشگاهی هستم که خیلی آزاد بودم و در مناقصات پژوهشی شرکت می کردم بیش از 40مقاله دارم 6 مقاله بین المللی، 35مقاله داخلی پژوهشی علمی،  5 جلد کتاب.

دربخش اول مصاحبه با معاون برنامه ریزی استاندار ایلام ظرفیتهای بخش کشاورزی بررسی شد ودراین بخش نفت وگاز دراستان وصنایع  میان دست وپایین دست وصنعت استان ونسخه های درست ویا غلط ایشان  به بحث وبررسی گذاشته شده است.

بخش دوم مصاحبه با دکتر عسگری
عصرایلام:درمورد فرصتهای نفت وگاز استان ایلام، آیا آذر وچنگوله  در مقیاس کوچکتری از پارس جنوبی تبدیل خواهند شد یانه؟صنایع پایین دست ومیان دست راه می افتند؟
معاون برنامه ریزی استاندار ایلام درپاسخ به این سؤال گفت:درحوزه نفت وگاز ما پتانسیل داریم،اما پتانسل تبدیل به ثروت ورفاه جامعه هزینه براست.
وی با بیان اینکه آنچه در راستای تبدیل پتانسیل به فرصت وجود دارد صنایع بالادستی،میان دستی وپایین دستی است اظهارداشت:صنایع بالادستی که در ید اختیار دولت است مثل تولید خوراک که ثروت ملی است وعملا اشتغالزایی هم برای استان ندارد.
عسگری با اشاره به این مطلب که در وزارت نفت اولویت با استحصال ازسفره های مشترک است علی الرغم اینکه رانت کم یابی هم دغدغه است و آیندگان هم سهمی دارند تصریح کرد:.8سال است به صنایع میان دستی  مثل پتروشیمی وپالایشگاه گاز ورود کرده ایم.
وی  با بیان اینکه اگرمیزان تولید ناخالص درایلام رابدون نفت وبا نفت ترسیم کنیم نتیجه  بسیار متفاوت خواهد بود واز سهم جمعیتی بیشتر است. خاطرنشان کرد: ظرف دوسه سال اخیروآینده، استان ایلام یک جهش نفتی دارد و هم اکنون دهلران یک مینی عسلویه است.
معاون برنامه ریزی با اشاره به اینکه برخلاف صنایع بالا دست برای صنایع میان دست و پایین دست امکان سرمایه گذاری خصوصی وجود دارد و صنایع میان دست جدا از سرمایه گذاری خصوصی هزینه های بیشتری را می طلبد ابراز داشت: در صنایع پایین دست باز خورد سرمایه می تواند به تولید برسد.
وی افزود:در همین راستا دو شهرک صنعتی تخصصی پتروشیمی در دستور کار داریم یکی در ایلام و دیگری در مهران، تحت عنوان شهرک تخصصی پتروشیمی که فقط بتوانند از فراورده های پتروشیمی محصولات ثانویه را به دست آورند.

معاون برنامه ریزی در پاسخ به این سؤال که بخش صنعت استان دارای ظرفیتهای بالقوه ای است وشما چه نسخه اقتصادی برای دولت جدید درحوزه صنعت استان دارید؟و آیا صنعت وکشاورزی پابه پای هم جلو می آیندیا نه؟ بیان داشت: در بعضی واحدهای صنعتی مثل بخش کشاورزی در بخش زیرمجموعه ها ورود کرده ایم که بعضی از این ورودها بی جا بوده است که در حال حاضر آن واحد جهت تامین مواد اولیه در مضیقه می باشند و یا اینکه مواد اولیه ای که در استان وجود داشته است ته کشیده است و کفاف 5 سال را نیز نداده است.

 این مسئول  به موضوع سرمایه گذاری دراستان  پرداخت وبا بیان این واقعیت که  به دنبال این هستیم که هر کسی تحت عنوان سرمایه گذار در بخش صنعت به ما چراغ سبز نشان دهد ما به دنبال او نرویم اظهار داشت: در گذشته سرمایه گذاری  در بخش صنعت به صورت تقاضا محور بود نه عرضه محور ، خود سرمایه گذار می آمد و می گفت که می خواهم این کار را انجام دهم و ما به دنبال او می رفتیم. این یعنی تقاضا محوری، یعنی هر چه سرمایه گذار بگوید.
وی افزود: در حال حاضر وقتی سرمایه گذار در این مسیر وارد شد مشمول حمایت ما می شود. و ما هم امکاناتی مثل آب، برق،  زمین و... را در اختیار وی قرار می دهیم یعنی آنچه ما می خواهیم. و این یعنی همان عرضه محوری.
عسگری اذعان داشت: تمام تلاش ما این است با توجه به محدودیت مالی دراستان ،سرمایه گذارانی وارد شوند که کمترین کمک مالی را از دولت بخواهند.
معاون برنامه ریزی استاندار ایلام با ذکراین مطلب که خوشبختانه هم اکنون تردد سرمایه گذار به استان خیلی زیاد شده است اظهار داشت: ما در هفت روز هفته در استان جلساتی با سرمایه گذاران برگزار می کنیم  وهم چنین  جلساتی  هم  در تهران با این سرمایه گذاران ترتیب داده شده است.
عسگری در پاسخ به این سؤال که چرا هم اکنون سرمایه گذاران به استان ورود کرده اند وچرا درگذشته این حجم سرمایه گذار وجود نداشت ادامه داد: در حال حاضر استان گذر سرمایه گذاران شده است و دلیل آن نگاه بسیار خوب به حوزه سرمایه گذاری شرکت های وابسته به دولت که قبلاً نمی آمدند و در حال حاضر نگاه مجموعه مدیریتی استان و تشویق از مرکزعوض شده است.
وی ادامه داد: سیاست هایی مثل اجرای قانون کسب و کار، تسهیل در کسب و کار، فضای مناسب کسب و کار که یکی از اولویت های کاری دولت است به درستی هم انتخاب شده است باعث شده که سرمایه گذاران  به سمت مناطقی بروند که بکر مانده اند.
عسگری با اشاره به اینکه  ورود به استان برای سرمایه گذاران به عنوان یک فرصت محسوب می شود افزود: نیروی بیکاری که ما دراستان ایلام از آن به عنوان یک ضعف قلمداد می کنیم برای سرمایه گذاری جدید یک فرصت تلقی می شود.
وی با بیان اینکه هرصنعتی که محصولی را از جای دیگری بیاورد و اینجا تولید کند و اینجا نیز به فروش برساند به صرفه نیست افزود: ما به دنبال این هستیم که صنایعی را در استان مستقر کنیم که امکان فروش آن محصول در مرز مهران وجود داشته باشدو بازار عراق به یک بازار الحاقی برای بازار ایلام تبدیل شود و باز تولید مجدد برای آنها هزینه نداشته باشد .
معاون برنامه ریزی  با بیان اینکه طرح هایی که در امسال و سال های گذشته توسط صندوق توسعه ملی حمایت شده اند زیاد هستند و استان ایلام رتبه چهارم را در کل کشور کسب کرده است افزود:در صندوق توسعه ملی ارقام بسیار زیاد با کمترین بروکراسی پرداخت می شودو منوط به این  است که گیرنده، کننده کار باشد.
وی افزود: طرح های بسیار خوبی داریم که در محل صندوق توسعه ملی تامین مالی شده اند. مثال: طرح تولید نوشابه و فراورده های مرتبط دره شهر، واحد ان جی ال دهلران و.....

دکتر عسگری درپاسخ به این سؤال که  برنامه شما برای صنایع غیرفعال ونیمه فعال درشهرکهای صنعتی چیست؟اظهارداشت:تمام تلاشمان این است که برای واحدهای نیمه تمام که می توانند سرپا بمانند راه حل هایی ارائه دهیم که مشکلاتشان مرتفع گردد و به فعالیتشان ادامه دهند ولی واحدهایی که نمی توانند فعالیت کنند با شراکت با بخش خصوصی یا واحدهای وابسته به دولت مثل بنیاد برکت تلاش می شود  پا بگیرند وادامه فعالیت دهند.
سؤال عصرایلام : در پروژه های عمرانی که ناتمام مانده اند شما وابسته به دولت هستید(چون به دنبال گرفتن بودجه برای  انها هستید) اما درسخنان خود به دنبال سرمایه گذار خصوصی هستید این موضوع تناقض ایجاد نمی کند که حرف وعمل یکی نیست؟
عسگری درپاسخ به این سؤال گفت: بعضی از پروژه ها ماهیت سرمایه گذاری ندارند بلکه ماهیت عمرانی دارند که باید از محل بودجه عمرانی دولت تامین شوند، بعضی از پروژه ها ذاتاً نیاز به سرمایه گذاری دارند و سرمایه گذار می تواند ورود کند. بعضی از پروژه ها هم دولتی هستند ولی قانون به دولت اجازه داده است که بخش خصوصی آن را به دست بگیرد و اجرا نماید و بعد پروژه را آماده به دولت واگذار نمایند.
 وی ادامه داد:این ها ظرفیت هایی هستند که در قانون بودجه سال 92 و قانون برنامه پنجم توسعه تبیین شده اندو مغایرتی ندارند و خیلی هم تسهیل گر می باشند. مثلاً پروژه ای با پیشرفت 30 درصدی به مشارکت واگذار شود که 70 درصد بقیه نیز کامل گردد تا مدت زمان معینی که برای آن پروژه توجیه داشته باشد. ولی ممکن است پروژه ای که 70 درصد ناقص باشد بدون واگذاری به مشارکت تا ده سال و شاید بیشتر به سرانجام نرسد.
عسگری گفت: اگر سرمایه گذار بخش خصوصی  به ما مراجعه کرده است و می گوید ظرف 3 سال پروژه را تحویل می دهد این یعنی بخش خصوصی وخیلی خوب است.مثل آب شهرایلام وملکشاهی.

عصر ایلام:اگر بخواهیم 9 ماهه اول دولت یازدهم با 9ماهه آخر دولت دهم ویا سالهای آخر دولت دهم داشته باشید ارزیابی شما چیست؟
عسگری درپاسخ به این سؤال به اشاره به اینکه در بخش اقتصاد و بازار، اقدام و آینده آن اقدام و سمت و سوی سیاست ها تاثیرگذار است اظهارداشت: بحث روانی در جامعه و بازار خیلی مهم است و یکی از مسایل کلیدی که بر بازار حاکم است سیاستی است که اتفاق می افتد، این سیاست تاثیرگذار است و سیاستی که قرار است در آینده اتفاق بیفتد نیز به بازار آسیب می رساند.
وی ادامه داد: دولت در این مدت اقدام ضدبازاری نداشته است تقریباً بازار یک آرامش نسبی را داشته است در این مدت کمترین جلسه تنظیم بازار داشته ایم.
عسگری با اشاره به اینکه با کمترین جلسه تنظیم بازار  یک آرامش نسبی در بازار بوجود امده است ابراز داشت: قبلاً بیشترین جلسه تنظیم بازار برپا می کردیم و بیشترین آشوب هم در بازار برقرار بود. این ثبات بازار نشان دهنده یک چشم انداز مثبت می باشد
دکتر حشمت اله عسگری با اشاره به اینکه دردولت دهم در یک مقطع زمانی که می خواستیم از مرغدار حمایت نماییم، دولت نهاده دامی وارد کرد و در اختیار مرغدار قرار داد وکل صنایع دام و طیور ما تعطیل شدند خاطرنشان کرد:این اقدام و نگاه حمایتی مصرف بود ولی زنجیره وابسته به صنایع واقعاً استان را ورشکست نمود. این یک اقدام ضد بازاری بود هر روز کمیته تنظیم بازار تشکیل می شد.
وی ادامه اد:  در 6 ماه اخیر هیچ اقدام ضد بازاری نداشته ایم و هیچ نیازی به ستاد تنظیم بازار نبوده و سه جلسه بیشتر برگزار نکرده ایم. بحث ثبات در بازار مهم تر از بحث کاهش قیمت ها می باشد. الزاماً ما دنبال کاهش قیمت نیستیم زیرا خود کاهش قیمت نیز یک ضرر و زیانی بر تولید دارد که آن خود جای بحث زیادی دارد.
عصر ایلام:آماردقیقی از فضای کسب وکار وآمار بیکاری دراستان دارید؟
عسگری با اشاره به این که نرخ بیکاری دراستان بالاست اما تعداد بیکار پایین است بیان داشت: رقم بیکاری بالاست ودرصد بیکاری در استان نسبت به درصد کشوری درصد بالایی است.
ایشان  با اشاره به اینکه آمار بیکاری به صورت دوره ای و فصلی منتشر می شود و در سایت  آمار موجود می باشد بیان داشت:خوشبختانه آمار فصلی سال 92 فصل به فصل نسبت به فصلی سال قبل کاهش پیدا کرده است و این نشان می دهد که آمار در واقع متوسط بیکاری ما در سال 92 نسبت به سال گذشته کاهش خواهد یافت.
عصر ایلام:آیا تصمیم به کلنگ زنی پروژه های جدید دارید؟
دکتر عسگری؛معاون برنامه ریزی استاندار ایلام یکی از کارهای خوب خود درزمان ورود به معاونت برنامه ریزی را جلوگیری ازشکل گیری پروژه جدید عنوان کردوافزود: به عنوان معاون برنامه ریزی استان تمام تلاشم را کرده ام که پروژه جدیدی شکل نگیرد هر چه پروژه افتتاح شده است کلاً پروژه های نیمه تمام گذشته بوده است.
وی افزود: بخش عمده ای از پروژه هایی که از نیازهای اولیه و جدی مردم بوده است به سرانجام رسیده است شامل: کنارگذر ایلام، کنارگذر مهران، کنارگذر دهلران و خیلی از پروژه های نیمه تمام گذشته خاتمه پیدا کرده اند.
حشمت اله عسگری با اشاره به اینکه  برای سال 93 نیز همین دیدگاه را خواهیم داشت و بعضی از پروژه های موجود در استان نیمه تمام می باشند و نگاه ما این است که تمام پروژه های موجود به سرانجام برسند افزود: در سال 94 شاید پروژه های جدید را شروع کنیم.
سؤال عصرایلام:نسخه های درستی که شما در سمت معاونت برنامه ریزی برای استان پیچیدید؟نسخه غلط هم داشته اید؟
دکتر عسگری دربخش دیگری از سخنان خود در مصاحبه با عصرایلام با اشاره به اینکه روز اولی که من آمدم هیچ الگویی برای توزیع اعتبار در استان نداشتیم و اولین کاری که ما در استان انجام دادیم این بود که الگویی مشتمل بر عدالت بین شهرستانی و بین دستگاهی را تدوین کنیم ،تصریح کرد: در این دو سه سال کمترین شک و شبهه راجع به مدیران، دستگاه های نظارتی و فرمانداران در رابطه با نحوه توزیع اعتبار داشته ایم، یک مدل ارائه نمودیم که این مدل در وهله اول شکاف بین شهرستان ها را کم می کند.
وی ادامه داد:دو سال است شیوه توزیع اعتبار ما به گونه ای است که شهرستان هایی که بیشترین شکاف را در استان دارند بیشترین اعتبار در هر فصل به آنها تعلق می گیرد و این یکی از گام های بسیار اساسی در این مدل است.
عسگری یکی دیگر از کارهای خوب  خود را  در بخش روستایی عنوان کرد وبا بیان اینکه  ما در حوزه روستایی بسیار با سلیقه کار می کنیم تا جایی که برخی از روستاها را تخلیه نمودیم افزود: وقتی توقع مردم در حد شهر بالا می رود  این یک اقدام ضد توسعه ای است ,طرح توسعه روستایی را انجام دادیم و به همه لحاظ روستا را تامین کردیم به لحاظ بهداشت، برق، گاز، آب ،فرهنگی، معیشتی وزیربنایی.این  طرح بسیار اساسی است که از سال گذشته آن را اجرا می کنیم.
وی اضافه کرد: ما سند توسعه روستایی داریم و هیچ کاری خود سرانه صورت نمی گیرد واولویت ها شناسایی می شود در برنامه و بودجه باید برنامه تولید گردد.
عسگری به عملیاتی نمودن برنامه پنجم توسعه اشاره کردوبا بیان اینکه  در ابتدای برنامه پنجم برای هر بخشی هدف گذاری شده است همان طور که این برنامه ریزی در کشور نیز صورت گرفته است افزود: سال به سال شورای برنامه ریزی به بررسی گزارش عملکردها می پردازد که بررسی شود هر دستگاهی از کجا به کجا رسیده است و نقاط ضعف و قوت را پیدا کند.
وی افز.د: تدوین برنامه عملیاتی قانون برنامه 5 ساله ایلام، تدوین سند توسعه روستایی، تدوین طرح های مطالعاتی سرمایه گذاری و60طرح توجیهی اماکن سنجی شده دارم از اقدامات مثبت  بوده است.
تکرار سؤال. دکترعسگری نسخه اشتباه شما چه بوده است؟آیا تسهیلات کشاورزی به این شکل اشتباه نبود.
عسگری در پاسخ به سؤال عصرایلام درمورد نسخه های احتمالا اشتباه درزمان معاونت برنامه ریزی خود گفت: دیگران در مورد اشتباهات من حرف بزنند .
وی افزود: وقتی کسی به مجموعه ای وارد می شود هزینه به استان تحمیل می کند ودر بخش طرح توسعه کشاورزی در سال اول یک  نسخه غلطی به استان داده شد که استان هم می بایست اجرا می کرد.صنعت زنبورداری اشتباه بود ولی مرغداری خوب بود.
عسگری با بیان اینکه خیلی از واحدها در استان موفق هستند و نمی توانیم از موفقیت آن ها چشم پوشی نماییم، اذعان داشت:در سال اول حضورم دراستانداری ،کم تجربگی بنده  آسیب هایی را وارد استان کرده است واولین نسخه اشتباه من کم تجربگی بنده درسالهای اول بوده است که قطعا ضعف داشته ام.
حشمت عسگری با ذکر این نکته که اگر تصمیم موفقی گرفته می شود نباید آن را پای یک نفر گذاشت و همین طور در رابطه با نسخه های اشتباه اذعان داشت : ما سعی کردیم زیاد تصمیم نگیریم اگر همراهی دوستان بیشتر بود ما هم پخته تر می شدیم و شاید طرح هایی که امسال به بهره برداری رسیده اند سه سال پیش به سرانجام می رسیدند .
وی در ادامه با ذکر اینکه  بعضی افراد به اسم خود کار را معرفی می کنند وامکان ندارد در یک کار موفقیت آمیز یک نفر نقش داشته باشد گفت:استاندار ،معاونین ،کارگروه و مردم  در یک کار نقش دارند. بنابراین نباید موفقیت ها وشکست ها را به پای یک نفر نوشت.

عصرایلام:به عنوان تنها بازمانده دولت دهم درسمت معاون استاندارآیا درسمت خود می مانید یا می روید؟آیا مهندس مروارید به شما اوکی برای ماندن داده است؟
دکتر عسگری درجایگاه معاونت برنامه ریزی استاندار ایلام با اشاره به اینکه  هر سیاستی در راستای بازار و تقویت مسایل اقتصادی باشد وهر دولتی آن را اجرا نماید موظف هستم از آن دفاع نمایم  ومن در دولت احمدی نژاد هم در کارگروه توسعه صادرات و اشتغال بیشترین نقدها را داشته ام اظهارداشت: فارغ از اینکه کدام دولت است اگر یک سیاستی در مسیر توسعه باشد منتقد آن نیستم  وسیاستی که برخلاف توسعه باشد منتقد آن می باشم.
وی تصریح کرد:تمام صحبتهای من ظبط شده ومستند است ودر همین دولت هر جایی از آن ایرادی ببینم آن را به صورت گویا و شفاف منعکس می نمایم و هیچ واهمه و ترسی برای از دست دادن پست و مقام ندارم.
 عسگری ادامه داد: من دکترای دانشگاهی دارم شاید این پست برای من از نظر شخصی فرصتی نداشته باشد و چه بسا هزینه هایی را هم به دنبال داشته است.
وی افزود: نسبت به استانم عرق دارم و در بدترین شرایط تهران را رها کردم و به ایلام آمدم، در وزارت مسکن کار کرده ام و در وزارت بازرگانی نیز کار کرده ام و کسی از من سراغی نداشت وهم چنین در کرمانشاه مسئولیت نگرفتم.
دکتر حشمت اله عسگری به بیان اینکه حاضر نیستم در هر مکانی و هر زمانی مسوولیت داشته باشم ولی در ایلام تصورم بر آن است که یک نگاه سازنده می تواند به استان کمک کند بنابراین در خدمت استان هستم گفت: کار کردن با مهندس مروارید بسیار لذت بخش است.
وی به اشاره به اینکه  به استاندار عرض کردم که بنده یک همکار و یک ایلامی هستم ودوست دارم ایلام توسعه پیدا کندو اگر ماندن من در استانداری کمک به شما و برنامه های دولت تدبیر و امید است خرسندم که کمک نمایم اگر  تصور و پنداشت شما این است که یکی از من بهتر می تواند کمک نماید جایگزین نمایید افزود:به ایشان گفته ام  این مسوولیت از من گرفته شود و به کسی دیگر که از من بهتر کار کند داده شود.
وی درپایان گفت: هروقت استاندار بگوید بنده آگاهانه و با کمال تشکر این  مسوولیت را واگذار می کنم.


عصرایلام بابت اینکه  اصول مصاحبه را به صورت کامل رعایت نکرده بود پوزش می طلبد . دلیل آن فرصت کم و قول سه روزه ای بود که برای انتشار بخش دوم مصاحبه داده شده بود.هم اکنون مصاحبه با رعایت اصول مصاحبه منتشرشده واز  نظرتان می گذرد.باتشکراز تذکر کاربران

نظرات   

 
+6 # آشنا با تفکر دکتر 1392-12-08 02:14
فقط حرف حرف حرف !! چه عمل مثبتی داشته اید! بخدا دروغ میگه اگه الان این پست را ازش بگیرن سکته میکنه؟ جوری حرف میزنه فکر میکنه تو این استان فقط این دکتری داره! عین سرورش در دولت قبل همه چیز را کیلوئی مبینه ؟ یاد اون اقای هاله نور افتادم که تو همه رشته ها استاد بود!
شما با این حرفا نشان دادید که اصلا اعتقادی به تفکر دانشگاهی ندارید
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+4 # موافق 1392-12-08 22:20
دردولت قبل هم مينجور تعريف وتمجيد ميكرد......
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+5 # موسی 1392-12-09 22:48
آره خداوکیل . یه ریز میگفت چیکارکردیم. کو اون مصوبات چهل دور سفراستانیت جناب..... ها. کو اونهمه ...... که به مردم تحمیل کردین. کو اونهمه توخیابونا دووندینشون دولت عدالت!!!
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
-2 # علی 1392-12-10 11:56
کاربران عموما دولت را در عسگری خلاصه کردن مگر ایشان قدرت مطلق هست که اجرا نشدن مصوبات به ایشان برگردد بابا یه کم انصاف داشته باشید
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
-3 # علی 1392-12-10 11:54
اگر صحبتهای ایشان را در حضور رییس جمهور قبل میدیدین حتما به شهامت ایشان پاچه خوار نبودن ایشان ایمان میآوردین
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+5 # مهسا 1392-12-08 02:54
عجب مصاحبه ای کردی عصرایلام. همه ش که گل و بلبل بود. یه لحظه فک کردم تو منهتن نیویورک زندگی میکنم. اصلن مصاحبه خوبی انجام ندادی. بابا حداقل میدادیش یه نفر ویرایشش کنه.
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+8 # بدره 1392-12-08 02:56
بنازم به این عظمت. چهل تا مقاله داره. خداکردم صدتا دیگه م چاپ کنی بشه 140 تا. م ققققققق ااا لللللللللل هههههات برا خودت خوب اجناب دکترپورفسور....
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+4 # بدره 1392-12-08 16:44
سلام بدره جان
خوشم میاد مردم بدره روشن هستند و میدونند که داشتن چهل مقاله isi و علمی پژوهشی یعنی چی
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+4 # بدره 2 1392-12-09 22:49
آخه مقاله isi به چه درد این استان فلک زده میخوره
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+3 # ناصر 1392-12-08 04:40
لابد كار تو دولت قبل هم لذت بخش بود برات.الان ديگه لذتش دو برابر شده چون از رهپويان شدي اعتدال.نميري همه چي ميبيني
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+1 # Guest 1392-12-08 22:21
راستي هنوز هم با ..... ارتباط داري ؟ يا بيچاره اون وبقيه را فداي ...كردي؟
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+3 # دوستدارمهندس مروارید 1392-12-09 22:52
افراد هزار رنگ رو از خودت دور کن آقای مهندس . سیاست یکی به نعل یکی به میخ جواب نمیده....
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+1 # Guest 1392-12-08 08:09
اقای دکترعسکری ازنخبگان کشوراست قدرش بدانید
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+1 # بدره 1392-12-08 16:48
دوست عزیز سلام
نمیدونم چرا بعضیا چشم دیدن یه چهره دانشگاهی موفق و نخبه ملی و با تجربه در کار اجرایی که بومی هم هستش ندارند
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
-4 # قلی 1392-12-08 10:47
عصرایلام بابت به صورت کامل اصول مصاحبه را رعایت نکرده است پوزش می طلبد!!؟
این یعنی چی؟ کسی میتونه معناش کنه
بنظرم ماصل اساسی مصاحبه رعایت نشده و درواقع مصاحبه کننده اینکاره نبوده
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+1 # عسگر گلانی 1392-12-08 14:43
این آقا میگه سال اول من بی تجربه بودم آخه مرد حسابی بی تجربه بودی تاوانش رو مردم باید بدن تا تو باتجربه بشی!!!
چرا بدون تجربه قبول کردی در راس مدیریتی قرار بگیری که آینده مردم با اون گره خورده مگه مردم ایلام ازمایشگاه شماها هستن بفرمایین اگه حس چاه طلبی نداشتین چرا معاون شدین اگه دنبال ...نبودین چرا معاون شدین بابا کوتاه بیا حشمت خان!!!!
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+1 # بدره 1392-12-08 16:54
اقای گلانی
یه بی تجربه بومی خوبه که بعدش میشه مدیر لاقی مثل الان دکتر خودموندیا بی تجربه غیر بومی که بعد دو سال میره استان خودش
در ضمن ایشون لااقل دکتر بودن و از جوانان بومی
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+2 # الف.یا.لام.الف.میم 1392-12-09 20:56
فقط تو کشورای جهان سومی بدبخت بیچاره و تو جوامع عقب مانده س که........ یک شبه راه سی ساله رو میرن. چرا باید کسی که اقتصاد(مهمترین رشته دانشگاهی در جهان به حسب نوع تخصص و تاثیرش بر زندگی مردم و پرطرفداریش در بین دانشگاهیان)خوند ه باید اینقد حرص قدرت داشته باشه........متا سفم برات ایلام غریبم
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+1 # د 1392-12-08 22:23
متأسفم براي اين مردم بيچاره كه شدن آزمايشگاه تجربه اندوزي
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+2 # علی 1392-12-10 11:57
علم داشت تجربه هم افزون شد مگه بده
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+1 # سعید 1393-02-08 16:34
آیا اگه شما در شرایط و جای ایشان بودید قبول نمیکردید جواب مشخصه
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+1 # صمد شریفی 1392-12-08 14:49
دروغ دروغ دروغ
ایشون تدریس هاش رو تو دانشگاه تعطیل کرده برید پرینت تدریس رو تو دانشگاه ایلام علوم تحقیقات و... بگیرین واقعا برای ایشون متاسفم که این جوری تو روز روشن دروغ میگن
من تدریسم رو حذف کردم شما هم واحد گرفتین و درس ندادین هم معاون شدین و کار برای مردم نکردین
شما دنبال کار خودتونید برادر!
لطفا عصر ایلام اگه به مخاطب اعتقاد داری اینو انعکاس بده اگه هم می خواید از آموزش دانشگاه ها پرینت بگیرید و رو سایت بزارید ببینید چرا این افراد دارن دروغ تحویل مردم میدن
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
-2 # بدره 1392-12-08 17:05
اقای شریفی اون قسمت اول رو خود مصاحبه کننده از برداشت خودشون نوشتن و اقای دکتر مدیر گروهی و کارهای پژوهشی رو کنار گذاشتند و نسبت به قبل محدود کردند در ضمن ایشون کلاسهای موظفی خودش رو بعدظهرها میره کلاس
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+2 # علی 1392-12-10 11:59
خداوکیلی اگر ثابت کردین در این چند ترم گذشته ایشان تدریس در علوم تحقیقات داشته شما راست می گید و گر نه خیلی ............ در ضمن همه وزرای دولت و نمایندگان مجلس هم تدریس دارند این ضعف نیست بلکه قوت هست
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+2 # ابراهیم حسینی 1392-12-08 14:52
به نظر من کار با اعلایی لذت بخش تر بود چون بهر حال داشت ولی از مروارید چیزی عایدت نمیشه!
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+6 # مدیرسایت 1392-12-08 17:05
عصرایلام بابت عجله برای تحقق وعده سه روزه انتشار بخش دوم مصاحبه ورعایت نکردن اصول مصاحبه مجدد عذرخواهی می کند.لطفا مصاحبه را هم اکنون با رعایت قواعد مصاحبه مطالعه بفرمایید
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+2 # شاهد 1392-12-08 22:17
آقاي دكتر! درزمان دولت احمدي نژاد واستانداران قبلي هم همين جملات را با بيان مختلف ميگفتي و چه تعريف ها كه آن موقع نيز مينمودي! كار با مرواريد از اين جهت برايتان لذت بخش است كه شما در هردو دوره يكه تازي ميكينيد.
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+3 # ایلامی بیچاره 1392-12-09 12:09
مصاحبه تشریفاتی و سفارشی دکتر عسکری گلانی واقعا...... او همه چی رو انکار کرده ............. این تجربه هم برای ایلام تلخ بود تجربه یک فرد دانشگاهی اقتصاد خوانده که قدمی برای ایلام برنداشت و با,,,,,,,,,,,,,,,,,
آقای گلانی بدرود
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+1 # صفدر 1392-12-09 15:42
هنر اقاي معاون اين بوده كه خيانت نفرموده اند ? لطفا با ادعائ نخبگي واژه ها را از مفاهيم تهي نكنيد
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+1 # شريف 1392-12-09 17:53
اول گفته بود تدريس هام رو حذف كردم بعد گفته نه تعدادي مونده بقيه حرفاي اين بابا رو با اين تناقض ها بسنجيد
واي به مردمي كه مسئولينش دروغ بگن
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+4 # اميد توسلي 1392-12-09 17:55
دكتر نگفتي چقدر طرح ژ‍وهشي گرفتي،.........
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+4 # ساقیا 1392-12-12 21:46
زیاد جناب توسلی... زیاد گرفته. اینقد که هروز گوشی و ماشینشو عوض میکنه و خونه میسازه دم ب دم

عشق کنید براخودتون
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
0 # سعید 1393-02-08 16:42
برو بابا واقعاً چرا ادم باید حسود باشه خو ماشین و خونه رو همه عوض میکنن اگه پول داشته باشن حالا حساب کن یک اقتصاددان نباید عوض کنه.در ضمن تا اونجا که ما دیدیم یک خونه داره اونم کاملاً خونه معمولی دوماً ماشینشم حداقل 2 سه ساله عوض نکرده و خودش و خانمش هر دو دکتر و هیات علمی حقوقشون چقد باید باشه که عوض نکنن ولا شماها دیگه خیلی دیگه خدارو فراموش کردین
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+3 # حمیدی 1393-01-25 12:21
آقای توسلی خودتو نکش برو رزومه دکترو بخون تا کور شی از حسادت
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
0 # رسولی 1392-12-10 08:06
دانشگاهی دانشگاهی دانشگاهی
چقدر میگه دانشگاهی مثل اینکه بقیه مدیران تو ایران دانشگاه نرفتن
تو ایران دانشگاه کجا بود همه شون در پیتی ان همین دانشگاه تهران همه شون با پارتی و مثل خود ..... هیئت علمی شدن
علم تو ایران وجود نداره!
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
0 # تیام 1392-12-12 21:48
موافقم . آخه ما اگه تو ایران مدرسه اقتصاد و سیاست داشتیم که این وضع کشور نبود.... علوم انسانی در بستر اجتماعی ظهوروبروز میکنن تو کل عالم تو ایران تو بستر زر و زور و تزویر. .. چی دراومده از تو دانشگاه تهران که..... بخواد تو ایلام بروز بده
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+3 # انوری 1392-12-10 08:11
"در سال اول حضورم دراستانداری ،کم تجربگی بنده آسیب هایی را وارد استان کرده است واولین نسخه اشتباه من کم تجربگی بنده درسالهای اول بوده است که قطعا ضعف داشته ام."
دولت قبل زیاد از این کارا می کرد
هرکی سودای پست داشت خودشو به یکی آویزان می کرد و تاوانش رو مردم می دادن
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+4 # علی راس 1392-12-10 12:01
البته پرونده آقای الف..... در استانداری که به زور ....ی برای استخدام به استانداری چاپانده شد را نادیده نگیرید
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
-2 # امیر 1392-12-10 12:02
درود بر دکتر عسگری قهرمان
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
-3 # امیر 1392-12-10 12:02
دکتر مقتدر باعث افتخارید
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
-3 # اسحاق 1392-12-19 13:17
درود خدا بر دکتر عسکری . چشم حسودت کور
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+4 # ورعی 1392-12-10 14:39
آدم های دانشگاهی به نظم و انضباط اعتقاد دارن و هیچ وقت ارزش های علمی رو فدای منافع خودشون نمی کنن آدم علمی دنبال کار دانشگاهی و تولید فکر میره نه پست سیاسی
آدم دانشگاهی آدمی نیست که در طول ترم چهار جلسه یره سرکلاس و اون هم نیم ساعت برادر..... از خواب غفلت برخیز
خوب نیست آدم خودشو پشت نقاب پنهان کنه
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+3 # الف یا لام ... 1392-12-10 16:10
موافقم با جناب ورعی. من با حشمت عسگری مشکلی ندارم بنظرم حتی آدم موجهی هست اما نباید به اسم دانشگاه زیرآبی رفت. دانشگاه واقعا آدم دانشگاهی میخواد نه سیاستمدارپست خواه.... خلاصه 4سال روندی
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+2 # lمعصومه 1392-12-12 08:44
با کمال احترام به نظرات بقیه دوستان اولا اقای...... شما را انتصاب کردند چون امضایی بی دردسر بودی و جز امضا کردن بی یقین هم چیزی نیاموخته اید دوما اگر شما نگران رفتن نیستی .....م اینکه دانشگاههای غیر دولتی کلاس و رشته حالیشون نیست فقط واحد میدن به مدیران یا بسته گان انها در این مورد مشکل که نداری حذف کنی و در اخر مقالات تو که چون مارشال مک لوهان دنیا را تکان که نداده کپی پیستی بوده که با پولهای بی زبان ...چاپ شده اگر داری بازم با هزینه اش بفرست مطمیننا افزون خواهند شد تا به انها بیشتر افتخار کنی و اگر حزبی نیستی چطور به خبرنگار یکی از نشریات گفتی این نشریه.... و من با انها صحبتی ندارم اکنون خودت توبه کردی از...... را از خودتان میدانید ؟
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
0 # لیدا 1392-12-12 17:10
دکتر عسگری آدم بدی نیست اما بنظرم کاش خودش بعد روی کارآمدن دولت تدبیروامید میرفت چون زمین تاآسمان تفکراتش با این دولت نمیخونه.اگه هم نمیره بااینحال، بنظرم بخاطر.........
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+3 # همایون 1392-12-12 21:53
من با معصومه موافقم. ایشون و جناب ......... باهم هرکاری خواستن تو ایلام کردن. مقالتو به رخ کسی نکش الان همه میدونن دانشگاههای ایران دیگه قد افغانستانم بارعلمی ندارن. همین دانشگاه ایلام شده جای .......... درضمن مناعت طبع و اخلاق داشته باش و به............ تا تهش رفتم
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
-2 # عطایی 1393-02-08 14:22
جناب عسکری شما ایلامی هستید شاید برا ایلامی ها خوب بودید اما برای ابدانان جه برنامه ریزی کرده اید راههای ارتباطی ما به استان سالانه جان چند نفر را باید بگیرند تا درست بشن دموزش وپرورش ما تا کی باید به دست نالایقان باشد چند دکتذ برا ما فرستادی و...
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
-2 # سعید 1393-02-08 16:52
اگه زیاد فکر کنیم خشکسالی چند ساله و سونامی ژاپنم مقصرش دکتر عسگری بوده. انسان همیشه باید یادش باشه خدایی هست پس الکی نباید حرف زد و دروغ گفت دکتر عسگری با سن کمشون واقعاً در زمانی که دولت ناموفق بود موفق بودند اگه ایشان اهل جایی غیر ایلام بودند الان هیچکس حرفی نمیزد چون ما نمیتونیم موفقیت آشناها رو ببینیم و غریبه پرستیم .
جناب دکتر عسگری انشالله همیشه موفق باشی و خوب و بد رو غیر خدا کسی نمیتونه مشخص کنه و در دهان مردم رو نمیشه گفت به یاد خدا و برای خدا کار کن و انشالله موفق باشد
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
0 # مظلوم 1393-02-15 14:20
به آقاي دكتر بگوييد كه پروژه آبرساني به گلان پروژه جديدي نيست؟ كه شخص خودتان آنرا استارت زده ايد به واسطه اينكه زادگاه خودتان است بگوييد خودتان شخصا به پيمانكار پروژه (آقاي ........) تلفن نمي كنيد وپيگير پيشرفت فيزيكي پروژه نيستيد؟
به ايشان يادآوري نماييد كه ساير پروژه هاي آبرساني به روستاهاي استان چرا نيمه كاره مانده اما پروژه آبرساني به گلان از ابتداي مديريت شما تا حالا بايد 2.3ميليارد تومان هزينه كرده باشد
براي گلدره با 300نفر جمعيت چرا پروژه آبرساني تعريف نمي كنيد وبه آنجا اعتبار اختصاص نمي دهيد؟
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 
 
+1 # یاشار 1393-02-28 11:28
پروژه آب رسانی به روستای گلان کلا برای روستای گلان نیست بلکه برای شهرک صنعتی صالح آباد است و برای اینکه مردم منطقه گلان از عبور این آبرسانی جلوگیری نکنند این حربه را به کار بردند که این آبرسانی برای روستای گلان است . البته به روستای گلان و نیز شهر صالح آباد نیز آب می دهند . آقای دکتر خودشان مقصر هستند که برای خوش آمدن مردم گلان اینو گفتن که من این کار را کردم و صرفا برای مردم گلان . بودجه ابن پروژه نبز از محل شهرک های صنعتی است .
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول
 

اضافه کردن نظر

در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:

لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
« ویرا » مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
« ویرا » از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

 تبلیغات سايت خبري ويرا

      09120440191

 

 

 

 

 

 

 

 تمام حقوق سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی ویرا با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد

Template Design:Dima Group