▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌

پنجشنبه 24 آبان 1397 Thursday 15 November 2018 6 ربیع‌الاول 1440

آخرین اخبار سایت

فرودگاه آبدانان

دروازه توسعه یا بن‌بست توجيه ؟

فرودگاه آبدانانبهروز مرداني- سايت خبري ويرا -در خبرها آمده که اعتباری برای فرودگاه آبدانان؛ که به تازگی مجوز راه اندازی آن از نیروی هوایی ارتش اخذ شده، تخصیص نیافته و استاندار توجیه ناپذیر بودن را دلیل عدم اختصاص اعتبار ذکر نمودند.
بر کسی پوشیده نیست که ایلام استانی مرزنشين با قدمتی طولانی از محرومیت و توسعه نیافتگي است که به عقیده غالب کارشناسان عدم وجود زیرساختهای مناسب بخصوص راههای ارتباطی در عمق توسعه نیافتن آن دخیل می باشد. پس از پایان جنگ تحمیلی کشور در مسیر بازسازی و توسعه قرار گرفت و استانهای برخوردار از نعمات و خدمات دولت بهره برده و بسترهای لازم (زیرساختها) جهت سرمایه گذاری فراهم و به تدریج از وجود صنایع بزرگ تبدیلی و کارخانجات تولیدی برخوردار شدند و این در حالی بود که استانی چون ایلام زیر تلي از آثار مخرب جنگ مدفون شده بود و بنا به دلایل عدم توازن منطقه ای و ضعف مدیریت نتوانست آنچنان باید و شاید از خدمات دولتها بهره مند شود.

اکنون با اجرای سیاستهای اصل 44 و واگذاری و انجام امور به بخش خصوصی استان نحیف ما هنوز در تنگنای برآورده کردن نیازهای اولیه می باشد ،بطوریکه ضریب دسترسی در حمل و نقل بسیار ضعیف و خبری از بزرگ راه و ریل و فرودگاه(جز مرکزاستان)نیست؛ پس می طلبد و انتظار است که دولت در فراهم کردن زیرساختهای لازم که اصلی ترین و اساسی ترین آن راه (هوایی ، زمینی و ریلی ) است همت نماید تا زمینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی مهیا شده و واژه توسعه نیز در استان ما نمود پيدا كند.با این تفاسیر به محضر مبارک استاندار محترم می رساند که حوزه جنوبی استان ایلام بخش اعظمی از استان را تشکیل و با جمعیتی قریب200هزار نفر دارای ظرفیتها و قابلیتهای فراوان بالقوه‌ای است که بدون اغراق باید گفت قطب مولد و منبع درآمدی استان ایلام نیز محسوب می شود، و جناب استاندار نیک میداند که شهرستان آبدانان محرومترین خطه استان و عامل محرومیت آن را در عدم دسترسی آسان به راههای مواصلاتی و فی الواقع در بن بست قرار گرفتن آن باید جستجو کرد.

این شهرستان دارای قابلیتها و پتانسیلهای است که یکی از این ظرفیتها فرودگاهی است که در سال 1352 با کاربرد نظامی احداث و اینک سالهاست که بلااستفاده مانده ؛ داشتن امنیت و موقعیت جغرافیای خاص ، در مرکزیت دو شهرستان دره شهر و دهلران و همچنین نزدیکی به استان خوزستان شهرستان دزفول زمینه را برای احیا و راه اندازی مجددا آن فراهم آورده تا هم شهرهای همجوار از آن استفاده و هم دروازه ای برای ورود بخش سرمایه گذار در این شهر باشد؛برای این کار نیز اقداماتی صورت و در سال گذشته پس از کش و قوسهای فراوان و با تلاش نماینده اسبق و همکاری وزارت راه و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی طرح کاربری غیر نظامی و حمل و نقل مسافر اخذ و از ردیف بودجه111200 بهسازی با اعتبار اولیه 100 میلیارد ریال اختصاص و پیش بینی شده بود که در بودجه سال 95 ارتقا اعتبار گردد. ولی جناب استاندار این طرح را غیر قابل توجیه دانسته و اعلام نموده جز اولویتهای شهرستان نمی باشد ، آقای مروارید قطعا بر این نکته واقف است که امروزه رمز توسعه در توسعه راهها خصوصا راههای هوایی می باشد و در آینده نیز استفاده از حمل و نقل هوایی به لحاظ سرعت و رفاه در اولویتهای مردم قرار می گیرد. حال که این شهرستان دارای این ظرفیت و باند فرودگاهی می باشد چرا با اندکی اعتبار در ترمیم و بهسازی آن این فرصت را از مردمان این خطه گرفته و مانع توسعه و پیشرفت این شهر محروم شویم.

در پایان لازم میدانم که این را اضافه کنم طی ایام اخیر تعطیلی تونل کبیرکوه ، عدم اختصاص اعتبار به فرودگاه و نیز واگذاری بیمارستان تامین اجتماعی به شهرستانی دیگر به نوعی کاشت بذر نا امیدی از طرف دولت امید در این شهرستان می باشد؛ باشد که دستی از آستین همت بیرون آید و نور امید براین سرزمین نیز بتابد.

اضافه کردن نظر

در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:

لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
« ویرا » مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
« ویرا » از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

 تبلیغات سايت خبري ويرا

      09120440191

 

 

 

 

 

 

 

 تمام حقوق سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی ویرا با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد

Template Design:Dima Group